Årets upplaga av Kvarnby Fotbollscamp är nu avslutad - Fyra dagar fyllda med fotbollsglädje, gemenskap och en hel del vattenkrig. I vanlig ordning samlades spelare från både Kvarnby IK och andra föreningar för att utvecklas, ha roligt och skapa minnen tillsammans!
Som traditionen bjuder arrangerades Kvarnby Fotbollscamp där deltagarna under fyra intensiva dagar fyllda av dubbla träningspass, matcher, skratt och gemenskap har fått möjlighet att utvecklas både som fotbollsspelare och lagkamrater.
Det är otroligt roligt att ett stort antal spelare varje år samlas till campen och skapar en vecka där fotbollen står i centrum. Utöver att spelarna fått träna på olika moment och utvecklat sina färdigheter har fotbollscampen också varit ett värdefullt tillfälle att stärka gemenskapen inom föreningen och knyta nya vänskapsband. Förhoppningsvis tar alla deltagare med sig nya erfarenheter, lärdomar och fina minnen från veckan.
Ett särskilt stort tack vill vi rikta till våra fantastiska ledare. Nästan samtliga av dem är själva spelare i Kvarnby IK och har under veckan visat ett stort engagemang, ansvar och en härlig energi. De har varit viktiga förebilder för de yngre deltagarna och bidragit till att skapa en trygg, lärorik och inspirerande miljö för alla närvarande.
Vi hade dessutom vädret på vår sida under hela veckan. Strålande solsken varje dag skapade perfekta förutsättningar för fotboll, även om värmen stundtals gjorde vattenpauser och de uppskattade vattenkrigen till välbehövliga inslag.
Avslutningsvis vill Kvarnby IK rikta ett varmt tack till alla deltagare, ledare och föräldrar som bidragit till att göra årets fotbollscamp till en stor succé. Ert engagemang, den positiva inställningen och den fina gemenskapen är det som gör Kvarnby Fotbollscamp till något alldeles extra.