Välkommen till Kvarnby IK P14

Laget består av 36 st glada killar som tränar två till tre gånger i veckan, deltar i cuper och spelar seriespel.

Är du intresserad att börja spela med oss så kom till våra träningar på Bäckagårds idrottsplats, se kalendern för aktuella tider, eller kontakta vår tränare.

Simon, 0761-60 59 48

Cup Denmark i backspegeln
2017-08-01 22:11
Nu när man återhämtat sig från helgens bravader i Danmark så tänkte jag förmedla lite av vad laget presterade under Cup Denmark vid Bröndby-stadion.

Timmarna innan avfärden från Hyllie-station kl 1421 i torsdags innebar inte enbart packning från ledarnas sida då vi kl 1300 fick besked om att planeringen ang vilken skola vi skulle sova på var ändrad, det gjorde att våra resplaner med tåget fick ändras eftersom den "nya" skolan inte var nära den planerade destinations stationen för överfärden. Simon löste detta elegant medan jag och Tomas (Jonathans pappa) fyllde våra bilar med packning och i mån av plats även spelare.

Efter lite förvirrat letande efter var jag skulle anmäla laget på området vid Bröndby-stadion så mötte vi upp tågresenärerna på vår skola, Egholmsskolen, den skolan som låg längst från "event-området".
Skolbänkar staplades längst väggarna och madrasser blåstes upp. Som de sanna atleter våra killar är så ställde de sig i kö för att använda min elektriska pump istället för att pumpa förhand, vilket tog 1/3-del så lång tid som med den elektriska...
När alla var installerade och alla klagomål på att jag hade en dubbelmadrass var avklarade var målet att åka till event-området för att äta middag och se invigningen. Bussarna som skulle gå "hela tiden" lyste med sin frånvaro, något försenade prioriterades middagen vilket gjorde att vi sladdade in på invigningen efter alla välkomsttal rakt in i karaoken. Event-området bjöd även på en mindre fotbollsplan, fotbolls-dart och en mikroplan med en sarg runt om.
Eftersom fredagen skulle börja kl 0700 så tog vi bussen till skolan för en god natts sömn.....trodde vi......
Som "vanligt" när grabbarna är på utflykt så vill man inte att dagen ska ta slut och man kan inte vänta till nästa dag som vi planerat börja kl 0700. De första spelarna var på hugget kl kl 0530, och då måste man givetvis kolla om det är fler som är på G ;-)

Första matchen spelades mot JSG Fintau, från Tyskland. Tyskarna lyckades på något underligt sätt ta ledningen men våra killar samlade sig och tog kommandot i resten av matchen och vi fick våra första tre poäng. Lunchen kombinerat med avsaknaden av sömn resulterade i en viss trötthet i laget inför mötet med Eskilsminne på eftermiddagen. Med noll poäng till tabellen lärde sig många att sömn kan vara bra att ha i bagaget inför en fotbollsmatch.
Efter dusch och ombyte på skolan så gjordes besök och inköp på Netto, Super Brugsen och 7-eleven för att höja sockernivån inför kvällens utflykt till Bakken. Bussresan upplevdes av några som väldigt lång tror jag då det snarkades lite mellan sätena...
Hemresan gick smärtfritt då nästa alla höll tiden exakt för återsamlingen innan avfärd, alla var på plats innan bussens avgångstid.
Det var inga problem att få alla att somna väl tillbaka på skolan ;-)

Lördagen startade kl 0630 för att hinna med frukost innan mötet med Bröndby. Med jämna steg mot dessa "giganter" hade vi bara tappat ett mål i halvlek. I början av andra stukade målvakten (Elis) foten och ett byte gjordes, Ajnur (från P04) hoppade in och gjorde en stark insats medan resten av laget inte orkade hålla samma tempo som i första halvleken matchtiden ut. Bra genomförd match mot ett duktigt lag.

Före lunch var det dax för första slutspelsmatchen. Som trea i gruppen mötte vi en fyra från en annan grupp, Trelleborgs FF. En jämn match som vände fem minuter före slutet då vi fick en straff. Straffläggaren lyckades få in ytterligare ett mål innan domaren blåste av matchen. Vi var i semifinal i C-slutspel.

Lunch, dusch, ombyte och fler besök på Netto innan middag och disco för grabbarna medan Simon, Vedat och jag fick en guidad rundtur på Bröndby-stadion. Bussen tillbaka till skolan för vila, lite för tidigt enligt några spelare, innan semifinalen på söndag förmiddag.
Energin var tillbaka i kropparna vilket gjorde det var något svårt att koppla av och somna utan ett antal tillsägelser från ledarna, men det var betydligt lugnare än första natten.

Sovmorgon på söndagen innebar att vi var tvungna att gå upp för att få frukost före kl 0900. Med energidepåerna påfyllda väntade Glumslövs IF i semifinalen. Avspark kl 1110 och kort därefter lyckades en spelare samla på sig två gula kort vilket gav ett rött och tio man på planen resten av matchen. Trots detta, skoskav, träningsvärk och i allmänhet trötta spelare så krigar de sig igenom matchen med flaggan i topp. Tyvärr räckte det inte till final, men bra jobbat!

För vår del avslutade vi cupen med lunch, återtåg till skolan för dusch, ombyte och packning. Några åkte hem med sina föräldrar som agerat hejarklack och resten tog tåget med Vedat och Simon medan jag körde "godsvagnen".
Återträff på Hyllie för att fördela bagaget från min bil innan vi skingrades på söndags eftermiddagen.

Tack till Ajnur från P04 som på på kort varsel ställde upp och åkte med laget. Tack till Tomas för transporten i torsdags och tack till alla föräldrar som stöttat laget under cupen på ett eller annat sätt.

Christian
Lagledare/reseledare/dagisfröken/fångvårdare
Dagens (31/7) träning är inställd
2017-07-31 09:47
Vi tränar på onsdag igen.

/Christian
Nu kör vi igång
2017-07-15 23:54
Nu startar träningen igen efter ett kortare sommaruppehåll. Vi måste komma igång innan Cup Denmark som vi åker till den 27/7, http://www.cumap2.se/cup/cup_denmark_20186293.htm

Kolla kalendern för aktuella träningstider.